מתן יהב – עוצמה פנימית

flower
מתן יהב עוצמה פנימית

הדעות שלהם יהרגו אותך!

זקן וצעיר טיילו עם החמור שלהם. הם הגיעו לעיירה כאשר שניהם הולכים ליד החמור שלהם. ילדי הבית ספר חלפו על פניהם. כשראו הילדים את החמור ואת שניהם הולכים הם צחקו עליהם ואמרו, "תראו את הטיפשים האלה: יש להם חמור בריא והם הולכים ברגל. לפחות הזקן יכול לשבת על החמור".

הזקן והצעיר שמעו את הילדים ושאלו את עצמם "מה נעשה? – אנשים צוחקים עלינו ובקרוב ניכנס למרכז העיירה, עדיף לנו לעשות את מה שהם אומרים". אז ישב הזקן על החמור והצעיר הלך אחריו.

ואז הם התקרבו לקבוצה אחרת של אנשים, הקבוצה הסתכלה עליהם ואמרה, "תראו! – הזקן יושב על החמור והילד המסכן הולך. זה מגוחך! הזקן יכול ללכת, אבל צריך לתת לילד לשבת על החמור". אז הם הקשיבו להם: הזקן התחיל ללכת והילד ישב על החמור.

ואז הגיעה קבוצה אחרת ואמרה, "תראו את הטיפשים האלה. הילד הזה נראה יהיר מדי. אולי הזקן הוא אביו או המורה שלו והוא הולך, והילד יושב על החמור – זה בניגוד לכל הכללים!"

הם כבר לא ידעו מה לעשות. נשארה להם רק אפשרות אחת ששניהם ישבו על החמור; אז שניהם ישבו על החמור.

ואז הגיעו קבוצות אחרות ואמרו, "תראו מה האנשים האלה עושים, הם כל כך אלימים! החמור המסכן כמעט מת – שני אנשים על חמור אחד. עדיף היה אם הם היו נושאים את החמור על כתפיהם".

אז הם שוב דנו, הם התקרבו לכיוון הנהר כדי לעבור בגשר. עכשיו הם כמעט הגיעו לגבול העיירה, אז הם חשבו: "עדיף להתנהג כמו שאנשים חושבים בעיר הזאת, אחרת הם יחשבו שאנחנו טיפשים". אז הם מצאו במבוק הניחו את הבמבוק על כתפיהם ותלו את החמור ברגליו, קשרו אותו בבמבוק ונשאו אותו. החמור ניסה למרוד, אך למרות הכל הם הצליחו. החמור ניסה לברוח כי הוא לא מאמין בחברה ובמה שאחרים אומרים. אבל שני האנשים היו יותר מדי והם הכריחו אותו, אז החמור נאלץ להיכנע.

בדיוק על הגשר באמצע עברו המון אנשים וכולם התאספו ואמרו, "תראו, השוטים האלה! מטומטמים כאלה מעולם לא ראינו – חמור נועד כדי לרכוב עליו, לא לשאת אותו על הכתפיים. השתגעתם לגמרי?"

בהאזנה להם – וקהל רב נאסף – החמור נעשה חסר מנוחה, עד כדי כך שהוא קפץ ונפל מהגשר למטה אל הנהר ומת. הזקן והצעיר ירדו וראו שהחמור מת.

הם התיישבו בצד לאחר מותו של החמור והזקן אמר לצעיר "תראה: בדיוק כמו החמור הזה אתה גם תמות אם תקשיב לאנשים יותר מדי. אל תקשיב למה שאחרים אומרים, כי יש מיליוני אחרים ויש להם שכל משלהם וכל אחד יגיד משהו אחר; לכל אחד יש את הדעות שלו ואם תקשיב לדעות של כולם זה יהיה הסוף שלך".

מוזמנים לשתף את הסיפור אם אהבתם

פייסבוק
וואטסאפ

סיפורי זן נוספים: