מתן יהב – עוצמה פנימית

flower
מתן יהב עוצמה פנימית

מה זה טרילותרפיה – ואיך היא יכולה לעזור לנו?

שיטת הטרילותרפיה שפותחה על ידי זן מאסטר ניסים אמון מתחילה לגדול ולהניב פירות בעולם הנפש והרוח. במאמר זה אענה על שאלות כמו: מה זה טרילותרפיה? למה לבחור בטרילותרפיה כשיטת טיפול? ומהן התוצאות הצפויות למי שעובר תהליך בשיטת הטרילותרפיה.
שיטת הטרילותרפיה שפותחה על ידי זן מאסטר ניסים אמון מתחילה לגדול ולהניב פירות בעולם הנפש והרוח. במאמר זה אענה על שאלות כמו: מה זה טרילותרפיה? למה לבחור בטרילותרפיה כשיטת טיפול? ומהן התוצאות הצפויות למי שעובר תהליך בשיטת הטרילותרפיה.
תוכן העיניינים
תוכן העיניינים

מה זה טרילותרפיה?

טרילותרפיה היא שיטת טיפול שפותחה על ידי זן מאסטר ניסים אמון. ניסים בשנות ה-20 המוקדמות לחייו התחיל את מסעו למציאת איזון ושלווה פנימית. הנקודה הראשונה בה הוא עבר הייתה במנזר הזן שנמצא בדרום קוריאה בו הוא התחיל ללמוד זן בודהיזם ומדיטציה.

במסעותיו הוא טייל במגוון של מנזרים, שבטים, תרבויות וקבוצות שמתעסקות במציאת האיזון הפנימי העמוק ביותר. לאחר שנים ארוכות של חיפושים, עבודה אישית ולמידה בלתי מפסקת ניסים החליט ליצור את שיטת הטרילותרפיה.

בשיטה הוא שילב את מגוון הכלים והפילוסופיות שהגיעו מהלימודים שלו לכל אורך העולם. חלק מהשיטות מגיעות מעולם הזן בודהיזם המזרחי וחלקן הן שיטות שמגיעות מעולם הפסיכולוגיה המערבית המודרנית.

במרכזה של הטרילותרפיה יושבת שיטת הגשטלט שמחלקת האדם לחלקים ונותנת למטופל את האפשרות ללמידה עצמית על ידי פיצול אישיות זמני.

הבסיס לטרילותרפיה כשיטה טיפולית

השילוב של גישת הגשטלט והפסיכולוגיה הבודהיסטית מביאה לחלוקה פנימית מחודשת היוצרת בנו פיצול אישיות זמני למען חיבור מחודש שבו תהיה תובנה, שלווה, חכמה והגשמה עצמית.

בשיטת הגשטלט האדם חולק לראש ולרגש. בבסיס הפסיכולוגיה הבודהיסטית נמצאת ההבנה שללא ההתעוררות של ה'אני האמתי' (האמצע) לא יהיה ניתן לחוות איזון נפשי ולהשתחרר מהסבל הפנימי. הטרילותרפיה כשיטת טיפול מראה לנו את החשיבות של שלושת החלקים בחיינו כאשר היא משלבת בין הגישה הגשטלטית של הראש והרגש, והפסיכולוגיה הבודהיסטית עם הדגש על התעוררות האמצע.

אמצע

האמצע הוא ה'אני האמתי' הוא זה שצופה ברגשות ובמחשבות. כשאנחנו אומרים אני חווה חרדה, מי זה ה'אני' שחווה את החרדה? שאנחנו אומרים שיש לנו מחשבות רעות, מיהו זה שצופה במחשבות הרעות?

האמצע הוא האני האמתי וכשהוא ער תכוניתו הן: שלווה, יציבות, תובנה, יזמות, אינטואיציה, סבלנות ועוד..

רגש – רוצה

החלק הילדי, הרגשי והנקבי שבכל אדם. חלק זה מופעל לפי הרצונות המיידיים, חלק זה אינו הגיוני ואינו אנליטי.

חלק זה באדם בא לידי ביטוי בצורתו החיובית כ: שמחה, אמפתיה, התרגשות, הנאה, חופש, ביטחון עצמי, ריקודים, שירה, צחוק, קלילות, זרימה, ספונטניות, נהנתנות ועוד..

בצורתו השלילית חלק זה מופיע כ:
עצלות, אנוכיות, חמדנות, עצבות, דיכאון, סערת רגשות, עצבים, זעם, אימפולסיביות, התמכרויות, הרס עצמי, דרמות ועוד…

ראש – צריך

הראש הוא החלק ההגיוני והאנליטי שנמצא בכל אדם. חלק זה מופעל על פי ההיגיון ועל פי חשיבה רציונלית.

חלק זה יכול לבוא לידי ביטוי בצורה חיובית כ:
אחריות, התחשבות, למידה, יציבות, עמידות, פעולות לטובת הכלל, נחישות ועוד..

בצורתו השלילית חלק זה מופיע כ:
ביקורתיות, שיפוטיות, פחד, חוסר ביטחון עצמי, חרדה, תסביך הקדוש המעונה, פרפקציוניזם, דעות קדומות, היקשרות לאידאולוגיות, דאגה, לקיחת אחריות על העולם ועוד..

בשיטת הטרילותרפיה הדגש הוא על יצירת שלום בבית הפנימי, שלום בין הראש לרגש והתעוררות של האמצע. כשהאמצע ער הוא יודע איך לנהל את הבית הפנימי בדרך שתביא להרמוניה. האמצע מקשיב לצרכים של הראש והרגש. על ידי ההקשבה שלו נוצרת למידה בלתי מפסקת שמביאה לשחרור מהתניות ודפוסים ישנים.

החלק הצופה שהוא ה'אני האמתי' נמצא ישן אצל רוב בני האדם. ללא ההתעוררות של חלק זה הראש והרגש ימצאו את עצמם במשחקי כוחות שבהם בסוף שניהם מפסידים.

אצל רוב בני האדם כיום יש שליטה פנימית של הראש. השליטה שלו מביאה לחרדה, פחד, חוסר ביטחון עצמי, ביישנות, תכונות פסיביות-אגרסיביות, פחד מדעות של אחרים ועוד…
שליטת הראש על הרגש היא תוצר של פחד, הרצון לשרוד בעולם והרצון להיות נאהבים על ידי אחרים.

במקרים אחרים יש שליטה של הרגש על הראש כאשר היא מורדת באחריות, בצרכים של אחרים ובחשיבות של יציבות וביטחון בחיים. היא הולכת לכיוון של הרס עצמי ומורדת בגוף שלה עצמה על ידי התמכרויות, הרס עצמי ואימפולסיביות בחיים ובמערכות יחסים.

טיפול טרילותרפיה – מה זה אומר?

טיפול טרילותרפיה הוא טיפול הוליסטי. מה הכוונה בטיפול הוליסטי? טיפול הוליסטי מסתכל על כלל החלקי שבאדם בשביל להבין את השלם. ההבנה של כל החלקים שבנו עם הצרכים שלהם ודרכי הפעולה שלהם תביא לשקט פנימי והגשמה עצמית.

טיפול טרילותרפיה מתחיל מהסתכלות פנימית עמוקה, פתיחות ללמוד על כל החלקים שבי וראיה של הקונפליקט הפנימי בין הראש לרגש. בכל מפגש במהלך הטיפול יהיה ניתן לראות עוד ועוד רבדים עמוקים שמובילים אותנו לפעולות לא מודעות שלבסוף מוביאות אותנו לתוצאות לא רצויות בחיינו.

כל מפגש מראה לנו על עוד ועוד רבדים שמחזקים תבניות של דיכאון, חרדה, חוסר ביטחון עצמי, הרס עצמי, מחשבות טורדניות ועוד… על ידי הבנה של הראש והרגש אנחנו מתחילים לראות את השורש של כל המכאובים הנפשיים שלנו, הראיה של השורש היא זאת שמתחילה את תהליך ההתעוררות הבלתי נמנע של האמצע.

במהלך המפגשים הטרילותרפיים יש בנייה הדרגתית של הבנה עצמית לעבר ההתעוררות של האמצע, מהרגע שבו המטופל חווה את חוויית ההתעוררות כל המידע והמפגשים שהוא עבר עד כה הופכים לברורים והדרך אל ההרמוניה הפנימית הופכת להיות פשוטה הרבה יותר.

בכל מפגש טרילותרפיה יש זווית אחרת שאותה אנחנו "תוקפים", כך שלאחר מספר מפגשים אנחנו מצליחים למצוא את כל הפינות החשוכות בתוכנו ולמלא אותן באור המודעות.

מפגש טרילותרפיה של שעה וחצי מחולק לשלושה חלקים:

מדיטציה – אמצע

בתחילת כל מפגש נעשה מדיטציה מודרכת בין 5 דקות ל-10 דקות. מטרת המדיטציה בתחילת המפגש היא להעיר את האמצע ולהביא אותו בחזרה לחדר מהמולת החיים.

למען למידה עצמית ותובנה על המוח שלנו להיות כמה שיותר ערני ושקט. ככל שהמוח יותר ערני ושקט כך החלק השני של השיחה יהיה יותר אפקטיבי ויניב יותר פירות.

תרפיית שיחה – ראש

חלק זה הוא החלק המרכזי במפגש כאשר הוא לוקח בין 45 דקות לשעה.

בתרפיית השיחה אנחנו בכל מפגש פוגשים חלק אחר בתוכנו בשביל להבין אותו וללמוד אותו לעומק.

אנחנו משתמשים ביכולת המרשימה של הראש בשביל להבין את השורש לחרדה, דיכאון ומחשבות טורדניות.

תרגול רגשי – רגש

התרגול הרגשי הוא החלק הסופי של השיעור והוא לוקח בין רבע שעה לחצי שעה. חלק זה נועד לשחרר את הרגשות התקועים שלנו ולתת לנו הזדמנות לראות את העבר דרך עיניים נקיות.

המון אנשים כיום אחוזים ברגשות כואבים באזור הבטן ובית החזה. התחושות הכואבות תקועות איתן מחוויות לא נעימות מהעבר.

זעם, עצבים, עצב, ייאוש ועוד תחושות רבות תקועות בתוכנו. אין שמחה יותר גדולה מתחושת ההקלה שמגיעה לאחר תרגול רגשי משחרר.

החשיבות של מדיטציה בשיטה

המילה מדיטציה היא מילה קצת "מלוכלכת" כיום. חלק מהאנשים מקשרים אותה למאמץ וחוסר חשיבה, חלק מהאנשים מקשרים אותה לתרבות ההיפים וחלק מהאנשים לתרבות היזמות וההצלחה.

אך מדיטציה בראיית הטרילותרפיה היא חלק בלתי נפרד מחיי היום יום. כל פעולה שאנחנו עושים במודעות ובערנות היא מדיטציה. כל זמן שבו אנחנו פועלים בצורה מודעת זה זמן של למידה עצמית.

מודעות ולמידה עצמית הם החלקים החשובים ביותר במדיטציה. שניהם מובילים בצורה ישירה להבנה עצמית ולשחרור מחוסר ביטחון עצמי, חרדה, דיכאון, מחשבות טורדניות ועוד…

ככל שאנחנו מעמיקים במדיטציה כך ניתן ליצור במפגשים שיחה יותר עמוקה ולראות רבדים יותר עמוקים אשר משפיעים על הדרך בה אנחנו מתנהגים בחיי היום יום.

ככל שיש ידיעה יותר עמוקה לשורש של התבניות והדפוסים הפנימיים והחיצוניים שלנו כך אנחנו נהיים יותר חופשיים מהם. ולכן טיפול איכותי ושורשי יהיה חייב להכיל בו את אומנות המדיטציה בצורה כזאת או אחרת ובהתאם לאדם עצמו.

בנוסף להשלכות החיוביות של המדיטציה על ערנות, תובנה ולמידה למדיטציה יש השלכה ישירה על מצב הרוח שלנו ועל הדרך בה הרגשות והמחשבות שלנו מתנהלים.

המדיטציה מביאה לשינוי כימיקלי, הורמונלי ונוירולוגי שהוכח במגוון מחקרים ולכן הכלי הזה הוא כל כך חשוב בטיפול טרילותרפיה מוצלח.
למאמר מלא שכתבתי בנושא המדיטציה: איך עושים מדיטציה? מדיטציה זה הדבר הכי טבעי ופשוט!

החשיבות של תרפיית שיחה

במפגש טרילותרפיה תרפיית השיחה לוקחת את מירב הזמן ויש לה חשיבות רבה. תרפיית השיחה פותחת חקר והבנה בין המטופל והמטפל. היא נותנת להם את האפשרות ביחד להגיע לתובנות על ידי סמפתיה, אהבה, סבלנות וחמלה עצמית עמוקה.

המטפל משמש כמראה למטופל ונותן לו את האפשרות להסתכל מחדש על כל עולמו הפנימי במטרה לגלות את המרכיבים אשר בונים את דפוסי חייו כיום. בתרפיית השיחה יש הזדמנות לפתוח את הלב מול אדם שהוא אינו שיפוטי. מערכת היחסים שנבנית על חמלה, אהבה ואמפתיה מביאה לריפוי עמוק בחיי המטופל.

בכל מפגש המטפל מביא זווית אחרת של הסתכלות וביחד יש לנו את ההזדמנות ללמוד ולהבין עוד ועוד חלקים ורבדים בתוכנו.

החשיבות של תרגול רגשי

במפגש טרילותרפיה החלק האחרון הוא התרגול הרגשי. תרגול זה נותן לנו הזדמנות לאחר ההסתכלות המעמיקה פנימה לשחרר את הרגשות התקועים בנו ולחוות קלילות פנימית ביציאה מחדר המטפל.

סיום המפגש בטיפול רגשי הוא חשוב מאוד בשביל שהמטופל יצא במומנטום חיובי מבחינה רגשית אל העולם החיצוני וזאת מכיוון שתרפיית השיחה יכולה לפעמים להיות כואבת כשהיא נוגעת בנקודות רגישות מהעבר.

התרגול הרגשי הוא החלק שבו אנחנו משתמשים בגוף, בדמיון, בנשימות ובמגע למען העלאת תחושות מודחקות ואז שחרור שלהן. לאחר תרגול רגשי המטופל מרגיש קליל, נינוח ובהיר.

טרילותרפיה – טיפול הוליסטי

ציפור עם כנף אחת לא יכולה לעוף, חצובה עם שתי גליים לא תעמוד יציב. כמו כן שיטת הטרילותרפיה דואגת לכל החלקים. השיטה מבינה את החשיבות של הבנה , הוקרה, אהבה ולמידה בראש, ברגש ובאמצע.

ספר מומלץ להיכרות עם השיטה: סוד האושר הפנימי

ולכן שיטת הטרילותרפיה היא שיטה הוליסטית אשר מובילה לשלווה, הגשמה עצמי, ביטחון עצמי, הרמוניה ותחושת חיות ושמחה.
אם יש לכם שאלות אתם מוזמנים לפנות אליי במספר: 0504666290

מאמרים נוספים על מדיטציה:

מוזמנים לשתף את המאמר אם אהבתם או התחברתם.

פייסבוק
וואטסאפ

טיפול הוליסטי לשחרור מחשבות טורדניות

אני שמח שהמאמר עזר לך. אם את/ה רוצה עזרה אמתית שתחסוך לך המון זמן וכאב ותיתן לך את הכלים להשתחרר מהמחשבות הטורדניות אחת ולתמיד,

את/ה מוזמן/ת להגיע לטיפול בקליניקה בתל אביב או לפגישה בזום. אנחנו ביחד נלך צעד אחר צעד לשחרור מהמחשבות הטורדניות ונצא לדרך חדשה.

על ידי שיטת טיפול הוליסטית הנקראת "טרילותרפיה" אשר עזרה לעשרות אלפי אנשים ברחבי העולם להשתחרר מהמחשבות הטורדניות מהשורש.

אשמח לשמוע מה אתם חושבים על המאמר בתגובות.