מתן יהב – עוצמה פנימית

flower
מתן יהב עוצמה פנימית

איך מטפלים בOCD? טיפול שורשי ועמוק

מהי הדרך היעילה ביותר לטיפול בOCD?אשמח במאמר זה לשתף את הדרך שמצאתי לשחרור מOCD ויציאה לדרך חדשה. על ידי טיפול שמשחרר משורש הOCD.
מהי הדרך היעילה ביותר לטיפול בOCD?אשמח במאמר זה לשתף את הדרך שמצאתי לשחרור מOCD ויציאה לדרך חדשה. על ידי טיפול שמשחרר משורש הOCD.
תוכן העיניינים
תוכן העיניינים

מה זה OCD? ולמה כל כך קשה להשתחרר ממנו

חשוב להבין מה זה OCD לפני שאנחנו יכולים להשתחרר ממנו. Obsessive–compulsive disorder = הפרעה טורדנית-כפייתית. OCD במקורו מגיע מחרדה תמידית שנמצאת בנו, החרדה הזאת מביאה איתה מגוון של מחשבות שמחזקות את החרדה.

מהר מאוד האמונה שלנו בחרדה מתחזקת ואנחנו הופכים לעבדים שלה. החרדה נולדת לרוב מהרצון לא להיפגע, אך לאחר זמן מה היא מתחילה לפגוע בנו. החרדה מנסה להגן עלינו, אך במקום להגן עלינו נדמה שהיא תקופת אותנו על ידי מחשבות מפחידות, הזויות, משוגעות ומסוכנות.

האם אני רוצה להרוג את הילדים שלי? האם אני מספיק נקי? האם אלוהים שונא אותי כי אני חוטא מלוכלך? האם יש חיידקים במקום בו אני שוהה? האם סגרתי את הדלת? האם אני נמשך למין שלי או לבני המשפחה שלי? האם אני הולך לאבד שליטה על עצמי ולעשות משהו שאני אצטער עליו?

שאלות כאלה ואחרות ממלאות את האדם הסובל מOCD בעוד ועוד אוכל לחרדה. החרדה מייצרת דיבור פנימי מלא בשאלות, אך ללא תשובות. השאלות והתמונות שעולות לאדם הסובל מOCD גורמות לו לבדוק ולחפש אישור שהוא לא יעשה את הפעולות הללו בעתיד.

מעגל הOCD נפתח והמעגל מתחיל מחרדה -> תמונות מפחידות במחשבות -> חיפוש אחר ביטחון ואישור -> עוד חרדה… ומפה ניתן להבין את ההמשך, המעגל ממשיך ללא הפסקה. כל עוד לא נלך למקור של הOCD ונמצא את המנהל הראשי, לא נוכל להשתחרר מהOCD.

מהי הדרך הנכונה להתמודדות עם OCD

בשביל להבין מהי הדרך הנכונה להתמודדות עם OCD נצטרך קודם כל להבין מה מחזק את הOCD ונותן לו עוד אנרגיה. במילים אחרות מה אנחנו עושים שמייצר עוד ועוד מחשבות טורדניות כפייתיות.

המקור לOCD נמצא בעומקו בחרדה, או במילים אחרות בחוסר היכולת שלנו להירגע ולהיות שלווים. מה שאני מנסה להגיד זה שOCD לא מתחיל מהמחשבות, המחשבות הטורדניות הן רק סימפטום של המצב הרגשי אשר מבטא את עצמו על ידי המחשבות שאנחנו קוראים להן "טורדניות".

המצב הרגשי שמתבטא אצלינו כרגע כחרדה הוא זה שמנהל את תוכן המחשבות ויש לו כוונה מדויקת, שאנחנו נהיה חייבים להבין לפני שאנחנו מתחילים לנסות להשתחרר מOCD.

המחשבות הן השכבה האחרונה של הOCD, הן השכבה העליונה שמסתירה את העומק. אך כל מה שתרחש בעולם הרגש הוא זה אשר דורש תשומת לב, שם נמצא המפתח לשחרור מהOCD.

עד עכשיו סיכמתי את המצב הרגשי מאחורי מחשבות הOCD כחרדה. המילה חרדה מסכמת בתוכה מגוון רחב של דברים, אך במקורה היא תחושה של חוסר ביטחון בעצמי, בחיים, באחרים ובכלל.

חוסר הביטחון נולד במטרה להשיג ביטחון. בילדותינו המוקדמת או המאוחרת למי שהיה מזל, חווינו חוויות מסוימות חלקן רעות וחלקן טובות. החוויות הרעות שחווינו יצרנו בנו חוסר ביטחון או במילים אחרות חרדה.

החרדה או חוסר הביטחון נולדו כתוצאה ממקרה רע, עם המטרה לבטח את עצמנו שלא יקרה לנו עוד פעם מקרה רע כמו שחווינו או נוכחנו לראות בעבר. הOCD אינו האויב שלנו, הוא נולד ממקום של חיפוש אחר ביטחון.

לאחר הסבר קצר על OCD אשמח להיכנס להתייחסות שלנו לOCD שמחזקת את הOCD:

  1. ניתוח של המחשבות: הרצון להבין מה המחשבות מכילות בתוכן ולנתח את התוכן שלהן לעומק מחזק את הOCD
  2. ניסיון למחוק ולהדחיק את המחשבות: הרצון למחוק או להדחיק מחשבות מסוימות על ידי הסחות דעת או מחשבות אחרות גורם לחיזוק של הOCD.
  3. לנסות למצוא משמעות למחשבה: מה המחשבה אומרת עליי? למה המחשבה הזאת עולה במוחי? האם המחשבה הזאת מגדירה אותי? השאלות האלו מובילות לחיזוק של הOCD.
  4. הימנעות מסיטואציות: על ידי הימנעות מסיטואציות אנחנו מנסים לברוח ממחשבות אשר אנחנו מפחדים שיגרמו לנו לפעול לפי המחשבה הטורדנית שלנו או שיפעילו את החרדה מהמחשבה הטורדנית שלנו. דרך זו מובילה לחיזוק של הOCD.
  5. חיפוש אחר אישור: החיפוש אחר האישור שעוד אנשים חווים את זה, שעוד אנשים מרגישים את מה שאנחנו מרגישים ומפחדים ממה שאנחנו מפחדים הוא מאוד טוב בהתחלה אך ככל שאנחנו מתקדמים בדרך לשחרור מOCD אנחנו נרצה להתרחק מהבדיקה הזאת כי היא תגרום לחיזוק הOCD.

איך עובד טיפול בOCD?

לאחר שהבהרנו מה לא עובד ומהי המכניקה העמוקה של הOCD ניתן לגשת לטיפול בOCD. מהו הטיפול הראוי לOCD? מהו הטיפול אשר ישחרר אותנו מהאובססיות, מהטקסים, מהמחשבות הטורדניות, מהחרדה ומהלחץ?

לאחר שהבהרנו שכל מאמץ לשנות, להחליף או להדחיק את המחשבות הטורדניות רק מחזק את הOCD. מה שנשאר לנו הוא להסתכל עמוק פנימה, להבין מי אנחנו באמת. מה יושב עמוק בתוכנו שגורם לנו פעם אחר פעם לחזור לאובססיות, לטקסים ולחרדה.

בשביל להתחיל את תהליך השחרור מהOCD אנחנו נצטרך להבין את שלושת החלקים הנמצאים בכל אדם ואדם. החלקים הללו מתקיימים בצורה לא מאוזנת בשלב זה ובטיפול בOCD תהיה עבודה עם כל החלקים הללו למען יצירת איזון פנימי.

בחברה המודרנית יש לנו אובססיה עם הראש, עם החלק האחראי וההישרדותי. חלק זה אחראי לקוד המוסר, הערכים, התמונה העצמית שלנו, הוא מנהל ומנסה לשלוט במה שקורה בתוכנו ומחוצה לנו, במטרה למנוע מפגיעה ולהנות מכמה שיותר תחושות נעימות.

הוא כל הזמן אוחז בתחושות מסוימות ומתנגד לתחושות אחרות, כך גם עם המחשבות, הוא מתנגד לחלק מהמחשבות ונקשר למחשבות אחרות, כך הוא יוצר פיצול ומלחמה פנימית.

המלחמה הפנימית יוצרת כאוס וחרדה בעולם הרגשות, המחשבות והתודעה עד לכך שהאדם מגיע לחוויה של OCD. האו סי די הוא תוצאה ישי רה של ניסיון שליטה מתמד של מחשבות הראש על הרגש.

לנסות להביא סדר לכאוס יוצר עוד כאוס

כאוס הוא טבע החיים. הראש מנסה ליצור סדר במחשבות וברגשות על ידי שליטה בלתי מפסקת. בניסיון לפסל את עצמו לדמות שהוא חושב שהוא אמור להיות על פי הדעות והראיות שהוא צבר בעבר.

הקול הזה שנמצא בראש שלנו ונשמע כמונו, תמיד מבקר, שופט, מעצב, מנסה לשנות ולפסל את העולם המנטאלי והפיזי. הראש לא יכול לעולם לראות את העולם כמו שהוא, הוא תמיד שם בשביל להודיע ולהכריז איך העולם "צריך" להיות.

אני צריך להיות נקי, אני צריך להיות חזק, אני צריך להרגיש טוב, אני צריך להיות מכובד על ידי אחרים, אני צריך להיות מוסרי. את כל המשפטים הללו ניתן לשמוע ממנו כל רגע ורגע במרדף שלו אחרי שלמות.

על ידי כך שהוא מביא את רעיון "הצריך" הוא יוצר עוד כאוס. על ידי הפחד שלו מכאוס והרצון שלו להשיג סדר הוא מביא לגדילה של הכאוס וצורתו הסופית היא OCD.

על ידי קבלה של הכאוס נוכל להבין איך להשתחרר מהOCD. ההבנה שהOCD הוא תוצר של הניסיון ליצור סדר בעולם הפנימי והחיצוני מביא להתחלה של התודעה אשר משחררת מהניסיון ליצור סדר בעולם הפנימי והחיצוני.

כל עוד נחשוב שאנחנו יכולים לשלוט במחשבות, ברגשות ובעולם החיצוני נשאר תמיד באובססיביות כלפי כל דבר העולה בנו וכל דבר המתרחש בעולם החיצוני.

ולכן כמו שהכותרת אומרת הניסיון שלנו להביא סדר לכאוס יוצר רק עוד כאוס.

האם אנחנו מרשים לעצמינו להרגיש?

רגשות הן דבר לא קל. יש להן את הכוח לפרק אותנו ולבנות אותנו. אך בואו נודה באמת כמו שהיא, רוב האנשים בעולם מפחדים מהרגשות שלהם, או מגנים את הרגשות שלהם.

הרגשות שלנו הן היוצרות של המחשבות והן אלה שמתחת לפני השטח בוחרות איזה מחשבות יגיעו. כל עוד יש בנו גינוי כלפי הרגשות שלנו, יש לנו בעצם גינוי כלפי עצמינו.

כתוצאה מהגינוי הרגשי שמגיע מהרצון של הראש לעצב ולשנות את המציאות הפנימית והחיצונית במטרה להגיע לאידיאל, אנחנו מפתחים OCD. OCD אינו תוצאה של מחשבה, אלא של רגשות מוזנחים.

אני יכול להבין את הרצון להדחיק, להכחיש ולהאשים את הרגשות שלנו בבעיות החיים, אך למרות כל הכאב שמגיע מעולם הרגשות יש להבין שלשמור עליהם בכלא זו הדרך הכי מהירה לחיזוק ופיתוח האו סי די.

העבודה והדרך של האדם שרוצה להשתחרר מאו סי די היא עבודה רגשית במיוחד, היא עבודה של שחרור וקבלה. שחרור של הרגשות מהצורך להיות בדרך מסויימת.

אני אתן דוגמא: גבר שכרגע חווה HOCD (מחשבות טורדניות על משיכה למין שלו) הולך ברחוב, הוא רואה גבר. כתוצאה מראייה של גבר זה עולה בו מחשבה מינית ואולי אפילו תחושה מינית באיבר מינו.

התגובה של הגוף אינה בהכרח קשורה למשיכה שלו למין הגברי, אך המסקנה עולה בראשו שאולי הוא נמשך למין שלו, למרות שהוא יודע שזהו לא הסיפור. הוא נכנס לחרדה, שאלות רבות עולות בו כמו: האם אני נמשך למין שלי? מה זה אומר עליי? למה עולות לי מחשבות שאני לא אוהב?

באותם רגעים הוא חווה מחשבות שמחזקות את הגועל, החרדה, האשמה והשנאה עצמית. הוא נכנס למעגל בלתי פוסק של מחשבות וחוסר וודאות רב עולה בו.

הוא מבטיח לעצמו שבעתיד לא ייתן למחשבה ולרגש לעלות בגלל הכאב הרב שהם מביאים לו. על ידי שליטה עצמית הוא יעצור את המחשבה מלעלות.

את החרדה הוא לוקח אתו הביתה ומחזק אותה על ידי עוד ועוד בדיקות, שאלות וחיפוש אחר אישורים. ככל שהוא מדבר עם עצמו יותר כך הוא מחזק את החרדה.

ככל שהוא מנסה לוודא שהוא לא נמשך לבני מינו כך הOCD מתחזק. ככל שהוא מנסה להגיע לתשובה ברורה כך הוא נהיה יותר מבולבל. הוא מנסה לברר וכלל שהוא עושה יותר בירורים עם עצמו הוא נהיה יותר אובססיבי וחרד.

ככל שהוא מתקדם בדרך זאת הוא מתרחק יותר ויותר מהמציאות הפיזית והרגשית. ככל שהוא מתרחק יותר ויותר מהמציאות הפיזית רגשית כך הוא הולך יותר ויותר אל תוך האו סי די.

ההתרחקות מהרגש הופכת להיות בלתי נמנעת ככל שהאובססיה עם המחשבות נהיית יותר חזקה. הרגשות הופכים להיות הפרעה במרדף אחרי אישור וביטחון פסיכולוגי.

ולכן חשוב מאוד בדרך לשחרור מהאו סי די זה החשיבות לשחרר את הרגשת מכלא הראש אשר היה רוצה לנעול אותן בתוך כלא ולהשתיק אותן על ידי בדיקות, וידוא וחיפושים אובססיביים.

המטרה של הראש היא למנוע מתחושות עמוקות לעלות, תחושת החרדה וחוסר הוודאות מפחידה אותו והוא פונה לחיפוש אחר ביטחון פסיכולוגי אובססיבי ווידוא שהכל טוב, הכל נקי, הכל עובד כמו שצריך והכל בטוח.

כל עוד הראש ממשיך לרדוף אחרי ביטחון, סדר, פתרון, תשובה לשאלות והגדרה עצמית אנחנו תמיד נחיה תקועים במעגל הOCD. הצעד הראשון לשחרור מהOCD הוא להבין שאין ביטחון, אין תשובה ואין דרך להגדיר את עצמי.

ברגע שעשינו את זה תהליך השחרור מתחיל, התהליך נקרא התעוררות והוא המוביל לחופש פנימי. חופש מאובססיות, חופש מלחץ וחרדה, חופש לחיות ברגע הזה בשמחה וברוגע.

למה טיפול טבעי בOCD הוא היעיל ביותר?

טיפול טבעי בOCD הוא היעיל ביותר מכיוון שהוא מתחיל את תהליך ההתעוררות. התעוררות היא הדרך היחידה לשחרור מOCD, כל דרך אחרת יכולה להביא להפוגה זמנית, הפחתה או הדחקה של האו סי די.

אך אני בתור מטפל בOCD לא מוכן להתפשר על איכות החיים שמגיע למטופלים שלי. אני בעצמי הלכתי בדרך וראיתי שאפשרי להיות חופשיים לגמרי מOCD, שאו סי די אינה מחלה, אלא סימפטום של הזנחה רגשית ושינה של התודעה.

כמו שאמרתי לפני כן, הסיבה העמוקה לOCD היא רגשית, היא אינה מחשבתית ולכן טיפול טבעי איכותי ישים דגש לא רק על שיחה, ניתוח והבנה על ידי מחשבות. הוא ישים דגש רב על רגשות ותודעה, שני חלקים אלה הם חשובים מאוד, אך כשאנחנו בתוך הOCD שניהם מודחקים ורדומים.

ללמוד לבטא את הרגש זה לא פשוט, מה שנמצא ברגש לפעמים לא נעים. חוויות כואבות מהעבר, פגיעות, חרדות ודיכאונות, הראש מעדיף לשכוח מהם. והאו סי די עוזר לו מאוד לשמור על תעסוקה אשר תפריד בינו לבין הרגשות.

המודעות שלנו כמובן ישנה בזמן או סידי, מעגל האו סי די פועל ואין לנו עוצמה לעצור אותו. כל עוד אנחנו במושב האחורי, רדומים, הנהג של הרכב שלנו יהיה האו סי די, והוא לא הולך להפסיק עד שנתעורר כמודעות.

איך ניתן להתעורר? קודם כל אלינו להבין את הראש והרגש, את היחס ביניהם, את המלחמה הפנימית שהולכת בתוכנו בין הראש לרגש. השלב הראשון הוא רק ראיה והבנה של המלחמה הפנימית.

ברגע שיש ראיה והבנה של המלחמה הפנימית ניתן להתחיל לשחרר את השנאה שישי בנו לחלקים מסוימים בנו. יש בנו מלחמה בלתי מפסקת בין חלק לחלק והרגעה של החלקים על ידי שיחה, תובנה, מדיטציה ותרגולים רגשיים משחררת לנו מרחב פנימי שבו התודעה יכולה להתחיל לחדור.

ככל שאנחנו מבינים את המלחמה הפנימית יותר לעומק, כך אנחנו מרשים לעצמנו להרגיש יותר ולחשוב פחות. בהתחלה תהיה חוויה רגשית כבדה ומפחידה ולאט לאט היא תירגע ותהפוך לחוויה רגשית יותר ויותר נעימה.

ככל שניתן יותר אהבה למה שנמצא בתוכנו כך יהיה עוד יותר שחרור. לאט לאט החומות נופלות והכאב הפנימי עולה לפני השטח. הכאב עולה, משתחרר ומשאיר אחריו שלווה.

השלווה הזאת נותנת לנו עוצמה וכוח. השלווה שעולה מתחילה את תהליך ההתעוררות שבו אנחנו לוקחים את כתר המלך מהאו סי די והופכים להיות בעלי הבית של חיינו הפנימיים.

פתאום לאחר סיום המלחמה, כשיש לנו שקט ומרחב, אנחנו מתחילים לגדול. אנחנו רואים את האו סי די מלמעלה והוא מאבד מהכוח שלו. הוא היה חזק כשהיינו קטנים וחלשים, אבל עכשיו אנחנו נהיינו גדולים וחזקים והוא מאבד מכוחו עד שהוא נעלם ומגיע לסופו.

מאמרים נוספים שכתבתי על תהליך טיפולי זה:
שיטת הטרילותרפיה – מהי ולמה היא עובדת כל כך טוב?
איך עושים מדיטציה? מדיטציה זה הדבר הכי טבעי ופשוט!

איך להיפטר מOCD? האם זה אפשרי בכלל להיפטר ממנו?

"הכלבים נובחים כשהם רואים או שומעים משהו שהם לא מבינים."

הרקליטוס

זה אפשרי להיפטר מאו סי די, אך השאלה של 'להיפטר' תמיד יוצרת בתוכנו שנאה. אני יכול להבין לגמרי למה תהיה בנו שנאה וזעם כנגד האו סי די שהורס לנו את החיים ולא נותן לנו מנוחה לרגע.

אך ברגע שלקחנו עמדה נגד האו סי די הוא קיבל כוחות מחודשים. אין דבר שהאו סי די יותר אוהב מאשר מלחמה, הוא ניזון ממלחמה והוא גדל במלחמה. האו סי די גדל ככל שאנחנו נלחמים בו יותר.

ולכן השאלה של "להיפטר" אינה השאלה הנכונה, השאלה הנכונה היא איך לתת את היחס הנכון לעצמנו, איך ליצור יחס פנימי אוהב. האו סי די לא יכול להישאר בבית בו יש אהבה.

ברגע שאנחנו מתחילים להביא אהבה לכל החלקים שנמצאים בנו, כל החלקים הכואבים, האובססיביים והקשים שנמצאים בנו מתחילים לאבד מהכוח שלהם והחלקים החיוביים השלווים והנעימים מתחילים לגדול.

ולכן למרות שזהה נראה כמו אבסורד, אני מבקש ממך לא להילחם באו סי די, לא לשנוא אותו, אלא ללמוד לצפות בו, לנסות להבין אותו, לקבל אותו ובסבלנות לראות איזה שינוי יתחולל בך.

שנאה עצמית, שנאה של חלקים פנימיים בתוכנו, אם הן מחשבות ואם הן רגשות, תמיד תוביל לאדמה פורייה שבה האו סי די יכול לצמוח ולגדול. האו סי די צומח בשביל להראות לנו מה אנחנו עושים, בדיוק כמו שלפצע יש מוגלה, כך האו סי די הוא שם בשביל למסור לנו את מסר ההתעוררות.

התעוררות ה"אני האמיתי" בעל הבית

"הערים חולקים עולם משותף, אך הישנים פונים כל אחד לפינתו האישית שם הם חיים כל אחד לעולמו הפרטי."

הרקליטוס

ההתעוררות שאני מדבר אליה, היא לא רעיון חדש, פילוסופים מרומא העתיקה, נזירים, יוגים מהמזרח הקדום ואנשי דת מכל עבר העולם דיברו על החשיבות של ההתעוררות ליצירת איזון פנימי.

האו סי די מגדל שורשים עמוקים אצל האדם הישן ולכן הדגש העמוק שלי על התעוררות. השינה של האדם החווה או סי די שמה אותו במרחק רב מהמציאות האמיתית, הוא חיי בתוך עולם של אשליות, מרוחק מאחרים בפינה משלו.

לעומת זאת האנשים שמתעוררים חיים כולם באותו העולם, העולם האמתי, המציאות הפיזית שכולנו מכירים. לכן בטיפול איכותי ושורשי בOCD התעוררות תהיה חייבת להגיע בשלב כזה או אחר.

לאחר שעשינו שלום בית בין המחשבות לרגשות, נשאר לנו את המרחב להתעוררות. התעוררות מביאה איתה את האנרגיה לשינוי, את הראיה האחרת, ואת הכוח לבחור איזה מחשבות לחשוב.

עד כה היינו כמו עפיפונים ברוח, עפים בהתאם לרוח המחשבות והרגשות. כתהליך ההתעוררות מגיע, אנחנו יכולים לראות שאנחנו לא עפיפונים ושיש לנו את האפשרות לבחור על מה לחשוב, איך לחשוב ולאיזה תיקייה להיכנס ואיזה תיקייה פנימית לסגור.

התעוררות מביאה לחופש אמיתי. החופש מעבדות למחשבות ולרגשות, החופש מעבדות לאחרים ולדעות שלהם, החופש להיות מי שאני באמת. החופש הופך להיות תחילת החיים האמיתיים שלנו, אנחנו נולדים פעם שנייה להיות מי שאנחנו באמת ולהגשים את מטרת חיינו, קטנה או גדולה ככל שתהיה.

לאחר ההתעוררות של ה"אני אמיתי" יש ערנות ומודעות בכל חלקי היום, ניתן לשים לב לכל מחשבה ורגש העוברים בתוכנו, יהיה קל לבחור מה לעשות ואיך לעשות, יש תחושת 'הכל בסדר' במשך היום שנותנת לנו יציבות וחיבור למציאות האמיתית שנמצאת מחוצה לנו.

"הנשמה נצבעת בצבע מחשבותיה. חשבו רק על הדברים שעומדים בקנה אחד עם העקרונות שלכם ויכולים לשאת אור יום. התוכן של הדמות שלך הוא הבחירה שלך. מיום ליום, מה שאתה עושה הוא מי שאתה הופך להיות. היושרה שלך היא הייעוד שלך – האור הוא שמנחה את דרכך."

הרקליטוס

בחוויה שלנו כרגע, השינה היא יותר עמוקה מהערנות שלנו ולכן קשה לנו מאוד להתרכז בעולם החיצוני ולהיות מחוברים לרגע הזה. אנחנו חיים בסוג של שינה חולמנית עם מחשבות מהעבר ומהעתיד שמסיחים את חיינו מהעולם האמתי.

לסיכום

ההתעוררות תביא איתה את הכוחות הפנימיים אותם חיפשנו. נראה שוב את החוכמה והתובנה שנמצאים בנו תמיד ורק מחכים שנלמד לגשת ולגעת בהם. על ידי הבנה של הראש, קבלה של הרגש והתעוררות של ה"אני האמיתי" אנחנו נגיע לסופה של חוויית האובססיות והOCD שמעלה בחיינו לחץ, חרדה וחוסר ביטחון עצמי.

זה אפשרי להשתחרר. מאחל לכם שתשתחררו מכל כבלי המחשבות והרגשות ותהפכו לבני אדם חופשיים. אמן שתהיו מאושרים, שמחים ורגועים. אמן שתהי אור לעולם. אם יש שאלות אשמח שתשאלו למטה בתגובות.

מאמרים נוספים על מחשבות טורדניות:

איך להשתחרר ממחשבות טורדניות ולחיות ללא פחד מיותר

מהי הדרך הטובה ביותר להתמודד עם מחשבות טורדניות? מה הן מחשבות טורדניות? אולי לנסות לשכוח? אולי לנסות חשיבה חיובית? מהי הדרך הנכונה ביותר? במאמר הבא

איך מטפלים בOCD ומשתחררים מהעבדות

איך מטפלים בOCD מהשורש? למה אני חווה OCD? מהו הטיפול המעמיק והאיכותי ביותר לOCD? האם אפשר

איך להתמודד עם מחשבות טורדניות מיניות אחת ולתמיד

איך ניתן להשתחרר ממחשבות טורדניות מיניות? למה מלכתחילה אני חווה מחשבות פולשניות מיניות? איך

איך להתמודד עם מחשבות שליליות ללא מאמץ ובקלות

למה אני חווה מחשבות שליליות? איך להתמודד עם מחשבות שליליות? מה אפשר לעשות עם מחשבות

האם מחשבות טורדניות עוברות לבד?

האם מחשבות טורדניות עוברות? מה הקשר בין התקף חרדה למחשבות טורדניות? איך להעלים מחשבות

ocd סיפורים אישיים וטיפול באו סי די

או סי די מביא סבל רב לחיים שלנו, המון כאב וצער. בלבול גדול עולה בנו בעקבות המחשבות שמראות לנו מציאות מדומה אך
מוזמנים לשתף את המאמר אם אהבתם או התחברתם.
פייסבוק
וואטסאפ
טיפול הוליסטי לשחרור מחשבות טורדניות

אני שמח שהמאמר עזר לך. אם את/ה רוצה עזרה אמתית שתחסוך לך המון זמן וכאב ותיתן לך את הכלים להשתחרר מהמחשבות הטורדניות אחת ולתמיד,

את/ה מוזמן/ת להגיע לטיפול בקליניקה בתל אביב או לפגישה בזום. אנחנו ביחד נלך צעד אחר צעד לשחרור מהמחשבות הטורדניות ונצא לדרך חדשה.

על ידי שיטת טיפול הוליסטית הנקראת "טרילותרפיה" אשר עזרה לעשרות אלפי אנשים ברחבי העולם יהיה ניתן להשתחרר מהמחשבות הטורדניות מהשורש.

אשמח לשמוע מה אתם חושבים על המאמר בתגובות.